Què menjo?

27 Agost 2009

Avui parlaré del que menjo als Estats Units, concretament el Campus d’EF de New York.

En primer lloc un dels aspectes que m’ha cridat l’atenció del servei de càtering d’EF és el fet que està externalitzat, cosa excepcional aquí als EUA. De fet EF té el seu propi servei de neteja i de seguretat. Algun dia vull reflexionar sobre el perquè en aquest país es té la tendència antagònica a Europa per part de les empreses, és a dir, a no externalitzar (suposo que el sistema del mercat laboral més flexible propicia aquest sistema).

En segon lloc em treu de polleguera la higiene. Crec que aquí no hi ha legislació en relació a la manipulació d’aliments… Trobar-se els gots molls, la safata amb aigua o els coberts bruts és normal. Per això sempre m’ho he d’eixugar tot abans de menjar… El dia que se’ls acudeix posar les coses de plàstic ho agraeixo, malgrat donar-me compte que no és sostenible!

  • Esmorzar

Es diu que l’esmorzar és l’àpat més important del dia, i aquí és així! L’esmorzar és un àpat abundant. A part dels cereals,  la fruita i les torrades amb mantega hi ha també aliment molt típics de l’esmorzar nordamericà.

Sempre hi ha com una espècie de “truita gegant compactada” que s’agafa a trossos i té forma d’esponja. També podem trobar hamburgueses, bacó i salsitxes per esmorzar.

Pel que fa a la beguda trobem sucs i també cafès i tes.

  • Dinar

HPIM7503HPIM7534

És bufet lliure però hi ha coses que no fallen. Els mítics hot dogs i la pizza també són el pa de cada dia. Tornen a sortir les hamburgueses del matí a més d’algun tipus de carn més elaborada i amb suc. També hi ha amanides i altres complements per acompanyar la carn. Quan enlloc d’haver-hi patates fregides hi ha arròs s’agraeix. Pel que fa a les postres i ha peces de fruites i també gelat. També pots veure cafè o té.

  • Sopar

HPIM7504HPIM7535

Normalment sopo a Manhattan, pel que aprofito que he pagat tres àpats per agafar-me alguna cosa embolicar-la i dur-la cap a Downtown. L’embolico amb tovallons que de vegades s’enganxen amb el menjar :(. No miro l’horari, simplement sopo quan tinc gana i a on sigui. A Metro North, caminant, a Times Square o a Coney Island: el lloc és el menys important.

  • Begudes de taronja

Orange Fanta

Orange Fanta

Hi-C Orange

Hi-C Orange

L’Orange Fanta (orange soda) americana és diferent a la Fanta de Taronja. És més forta i d’un color més fosc (potser és més semblant al KAS). Jo no sé amb quina em quedo, però m’agrada comparar els dos gustos. Segurament, si pugués, compraria meitat i meitat normalment.

Pel que fa a un altre tipus de beguda de taronja que destaca és la Hi-C del grup de Minute Maid. Aquesta beguda té un gust molt especial i no té bombolles. És com una Fanta Europea però sense bombolles. La marca disposa d’una àmplia gamma de begudes amb gas.

  • Xocolata

P8251231

La marca més coneguda és HERSHEY’S. De fet, aquesta és la marca que té l’exclusiva dels KIT KAT als EUA. Té un gran asortit de xocolatines i entre elles destaquen els Kisses, famosos a la botiga de Times Square. N’hi ha de molts tipus de xocolata i en donen a cada client que entra a la botiga.

També evidentment no podem oblidar els M&M i la seva mítica botiga a Times Square.

Anuncis

9 Responses to “Què menjo?”

  1. Maria Says:

    Molt bona la xocolata que fan! per cert, vaig llegir fa poc a la web, que des de juliol, ja no es poden fer compres on line, quina penaaaaa!!!!

    • Roger Says:

      Si, gràcies a que tu m’ho vas recomanar ara sóc fanàtic!
      A més m’encanta la botiga perquè sempre et saluden a l’entrada amb alguna cosa per provar… Pel que passo, com a mínim, un cop al dia!
      Si vols et puc portar alguna cosa tenint en compte les limitacions de l’equipatge…
      Vagi bé!
      PD: quina pena que no es pugui comprar per la web… s’haurà de traficar xocolata amb el bon sentit, és clar!

  2. Maria Says:

    Homeeeee, amb algun Kit Katt, ja estaria contenta, em dius el preu i t’ho pago, merci!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Roger Says:

      Fet, tincs unes tauletes de minikikats que em van costar un dolar d’oferta a TARGET!
      Com que en vaig comprar dues una va per a tu si es que aconsegueixo que entri tot a la maleta!
      Ja quedarem, si vols puc apuntar-me en alguna trobada de Transport.cat, ja saps que em va el tema!


  3. Bufa… jo no sé si podria…

    • Roger Says:

      Com si tu menjessis molt de manera sana! A mes you’re in America i per aixo ningu t’obliga a menjar el que no vols!
      Ens veiem 🙂

  4. Maria Says:

    Ok, si tens cap suggeriment per fer trobada, endavant, si no, ja pensarem alguna cosa. I moltes gràcies!!!

  5. nuria Says:

    Tens tota la raó amb el tema de la legislació, en relació a la manipulació d’aliments.
    Quan vaig estar a NY, concretament a la zona de BROADWAY, vam anar a un restaurant molt nou, de disseny….al restaurant els vasos estaven molt bruts i el coberts també, vam demanar que canviar-ho, però els que ens van portar eren gairebé més bruts que els primers. A més, la meva germana i jo vam veure una rata, a la zona de baix on hi havia els banys…
    Els americans son gent bastant bruta comparat amb nosaltres.
    El menjar no és precisament el millor.
    De fet, un dels inconvenients, si visqués allà, seria el menjar, és una de les poques coses que no m’agraden. Mengen FATAL!

    VISCA LA DIETA MEDITERRÀNIA!

    Ens veiem….:D

    • Roger Says:

      Si Núria, el concepte higene als coberts i plats no està gens estès i menys encara a EF!
      Per això jo trio MC Donald’s on tot és d’un sol ús…
      Ens veiem!
      Quin fàstic la rata, per allà en corren moltes especialment al SUBWAY!


Deixa un comentari

