Impressions d’Abercrombie and Fitch

15 Agost 2009

P8140818Avui parlaré d’un símbol dels Estats Units adolescent i universitari: la marca Abercrombie and Fitch. Si bé la central de la marca és a New Albany (Ohio) té com a botiga principal la de la 5th Avenue de Nova York.

  • La marca

abercrombie & fitch

Té més de 300 botigues per tot Estats Units, Canadà i el Regne Unit i el seu target són els joves d’entre 18 i 22.

Està planificant l’expansió per Europa que passaria, a més de la botiga ja existent a Londres, per París, Copenhaguen i Milà. De moment no es contempla Barcelona.

A més A&F té altres marques com la surfera Hollister o RUHEL… Va ser fundada al 1822 i ha anat evolucionat fins a la casualwear (1988) i la marca avui s’autodefineix com a “Casual Luxury”.

El principis del “Casual Luxury” són, segons l’empresa, fer servir la tela de millor qualitat, la millor maquinària per a la producció… No obstant la marca té una estratègia de màrqueting importantíssima al darrere per sostenir-se.

A&F ha aconseguit ser sinònim avui d’un estil de vida dels joves nordamericans, fet que ha comportat l’aparició de falsificacions de països asiàtics i també controvèrsies i paròdies en relació a la marca.

Des de que vaig conèixer la marca Abercronmbie, ara fa tres anys, m’han cridat l’atenció moltes coses. Aquí en teniu algunes.

  • Botigues A&F

afDestaca sobretot la façana frontal de cada botiga on es destaca sobretot la marca. Es fa ús de persianes per impedir l’entrada de llum exterior. Pel que fa a dins destaca el mobiliari i sostre fosc, la poca llum (que moltes vegades surt de les prestatges o taules a on hi ha la roba), la moqueta o parquet, les pintures d’inspiració clàssica de les parets i, sobretot, l’aroma i la música corporatives.

Música electrònica a 90 decibels és la que podeu trobar a qualsevol botiga A&F.

  • Crítica a la botiga de la 5th Avenue

abercrombieNo m’agrada malgrat ser la flagship principal de la marca. Per accedir-hi s’hi formen llargues cues. De fet fins i tot es posen cintes per tal de gestionar l’entrada (en aquest sentit crec que el “problema” és que no hi ha cap altra botiga A&F cèntrica a NY, l’altre està a Seaport).

Tampoc m’agrada que la roba estigui distribuïda per diferents plantes. Fa perdre el temps en buscar-ho. Per últim també odio les cues de la caixa i dels emprovadors. Tampoc hi ha secció de “Clearance” com si que hi ha a botigues com ara la del Mall of America (MN).

  • El personal o “models”

Segons la política corporativa el personal de la botiga no és “staff” sinó “models”. A l’entrada hi ha un model amb el qual totes les adolescents es fan fotos instantànies que regala l’empresa.

Un cop dins de la botiga sinó hi ha gent trobarem a tot el personal ballant i parlant com si estiguessin a una discoteca. Si hi ha gent simplement plegaran la roba.

A l’entrada de cada planta hi ha “models” encarregats de dir “hi, guys” o “bye”.

Als provadors hi ha “models” que et porten la roba de la talla que necessites. Evidentment tot el personal va vestit de forma coorporativa.

  • Com plegar la roba?

A les botigues Abercrombie no es deixa res a la casualitat ni a l’atzar, tot està caluclat. De fet els treballadors tenen instruccions per plegar la roba de “manera corporativa”  i ordenar-la mitjançant un sistema de color i talles preestablert.

Saltant-me les normes de la botiga (no es poden fer fotos), n’he fet una “foto exclusiva” per a Rogermelcior.cat! XD

P8150834

  • Bosses

Sempre he pensat que són més cares que la roba en si. Són de colors gris amb fotografies corporatives de la marca i estan fetes d’un material com de tela-plàstic. La gent en demana una per cada peça de roba.

P8140829

Anuncis

7 Responses to “Impressions d’Abercrombie and Fitch”

  1. lluis de argila vidal Says:

    Nen, això de la botiga és la pera!! Quina marxa que porta aquesta gent!! Bé, Roger, no sé si marxareu avui a Sant Francisco, a la pròxima ja m’han faràs cinc cèntims. Ara aquest article el trec de prova per portar-lo a Sant Pol. Anem tots a celebrar el sant de la Maria. Fins un altra!! Petons de part de tots.

  2. ferranbdn Says:

    Com mola aquesta marca, no? No em sonava però la roba i tot mola, no? Me l’apunto 🙂

    Segueix escrivint!

  3. Roger Says:

    Si mola molt i Hollister Co la botiga encara és més guai!
    Si Ferranbdn, la roba és xula…
    Si vols alguna cosa ja saps i sinó pots comprar per Internet!

  4. Sergi Says:

    Eiii!! Com diu el Ferran, fa pinta de ser xulu tot això! No tenen cap botiga d’aquestes en països del tercer món com el nostre?

    • Roger Says:

      Si, jo des de fa tres anys que hi compro per Internet! Aquí però és més barat i anar a la botiga és la millor experiència que et pot passar als EUA! XD
      En tot cas la de Hollister Co també m’ha sorprès…
      Aniré fent pots relacionats amb la manera de fer publcitat als EUA que, suposo, us interessaran a tu i al Ferran, Sergi.
      Salutacions!

  5. Elisabeth Says:

    Ei Roger!!!!!! Crec que l’any vinent ja tens feina assegurada en algun lloc fent de corresponsal perquè fins i tot m’agafen ganes d’anar-hi a mi. Tot arribarà……
    A veure si li escrius un comentari a la teva cosineta que li farà molta ilu…. Quan vinguis veig que tindràs molta feina fer tot de coses del viatge.

    • Roger Says:

      A on li escric? Crec que vaig contestant tots els comentaris tieta!

      Per cert t’he enviat un mail demanant-te que contactis amb la meva germana perquè obri el mail!


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: