El Metro North Railroad (MNR)

14 Agost 2009

mnrmapAvui parlaré del mitjà de transport ferroviari que faig servir a diari per accedir a Manhattan des de Tarrytown: Metro North Railroad.

————————————————————————————————

  • Sobre el Metro North Railroad

Aquest servei està gestionat per la MTA (Metropolitan Transport Autority of NY) i té com a estacions terminals la Grand Central Terminal i la Penn Station. Compta amb la Harlem line, la Hudson line, la New Haven line, la Port Jervis line i la Pascack Valley line. Per tal d’arribar a Tarrytown s’ha de fer ús de la Hudson Line. Hi ha dos tipus de trens que arriben a Tarrytown: els locals (que triguen uns 50 minuts) i els expréss (que fan el recorregut amb uns 35).

La destinació final dels locals és Croton-Harnon i dels expréss Poughkeepsie. Hi ha trens des de les 5 de la matinada (sentit NYC) i fins la 1.50 de la matinada (sentit Tarrytown). A hora punta (on peak) el servei és de 6 trens hora i a l’hora vall (off peak) 4 trens per hora.

Pel que fa a la puntualitat, normalment NO són puntuals i els retards de menys de 10 minuts són habituals.

Pel que fa a les tarifes dels títols de transport crec que són bastant cares i a això s’hi afegeix una gamma poc variada de títols de transport. L’anada i tornada de Tarrytown a Grand Central val uns 20 dòlars, malgrat ser unes 31 milles (amb Renfe Rodalies costa uns 8 euros). Jo he optat per l’abonament mensual, pel que ja semblo un commuter.

  • Tarrytown, estació de commuters de Nova Jersei

P8140798Gràcies al pont appan Zee Bridge, que creua el Hudson, molts ciutadans de Nova Jersei utilitzen l’estació de Tarrytown per accedir a la xarxa ferroviària de Nova York. En aquesta estació hi ha un gran aparcament dissuasori pels vehicles que venen del Tappan Zee Bridge.

  • Infraestructura i combois

P8140800Totes les travesses de la via són de fusta i la majoria d’estacions tenen 4 vies per facilitar el pas dels trens directes. La línia circula vora el riu Hudson i hi ha trams que fan pensar amb la línia del Maresme. Fins i tot m’ha estranyat veure un tram de via al mateix nivell que el Hudson i a pocs metres (suposo que el Hudson, per la seva amplada, té un cabdal regular al llarg de l’any). La línia no disposa de catenària, però els trens agafen l’electricitat per un rail addicional als rails de la via, tal i com passa al subway.

P8140799

Vies paral·leles al riu Hudson

P8140803

Substitució de travesses a Irvignton

  • Revisió de bitllets

P8140832

Protecció del personal de MNR

Es fa a cada comboi  i per més d’un interventor. De fet els interventors estan protegits com a autoritat pública per l’Estat de Nova York com a agents de l’autoritat. Destaca que posen un cartronets a sobre cada seient  després de revisar els bitllets. Els colors van canviant en funció del revisor que els posa i es foraden d’acord amb el nombre de seients ocupats a cada bloc de seients. En un altre ordre de cosa vull destacar que els títols d’anada i tornada se’ls queden a la tornada, pel que el passatger es queda sense cap mena de justificant d’haver realitzat el viatge (és clar que segur que als EUA no hi ha Assegurança Obligatòria de Viatge, ja que seria ser paternalistes…).

  • El famós forat

Segurament a molts us sonarà el mític “Mind the gap” de l’Underground de Londres… Doncs bé a Metro North Railroad (MNR) és “As you leave the train please watch the gap between the train and the platform”. (Ara la pregunta pels “Traductors i Interpretadors” seria si el forat es pot mirar tal i com es fa amb la televisió o amb la pel·lícula!).

Doncs bé, resulta que el MNR  fa pedagogia als viatgers en relació al famós forat. Dins i fora dels combois hi ha advertències megafòniques i també senyalització. Això no s’acaba aquí! Resulta que hi ha com un prospecte informatiu del “gap”. Es defineix què és el forat, perquè hi és i de quins tipus hi ha…

Vegeu-ho:

GAP

El millor de tot és que l’espai entre l’andana i el tren no es nota i, a més a més, són de pis baix… Llavors ve quan em pregunto si cal fer tanta publicitat del gap…

  • Teleindicadors

Em queixava dels teleindicadors de Renfe Rodalies que porten dos anys posant “Renfe Rodalies”. Doncs bé, els teleindicadors del MNR no van gaire més enllà. Normalment estan amb la data i l’hora posada i, poques vegades,  funcionen.

P1010759

Anuncis

5 Responses to “El Metro North Railroad (MNR)”

  1. Joan Plana Says:

    Molt interessant!

  2. Roger Says:

    Gràcies Joan per seguir-me també! XD
    Segur que aquest post en el fons era avorrit, però és del que m’agrada parlar… Que el nivell del bloc últimament està sent molt de pallasso, malgrat veig que a la gent li agrada!

  3. Maria Says:

    Bé, he posat algunes fotos al meu compte del Flickr http://www.flickr.com/photos/29749318@N07/?saved=1 del NYTM. No n’he posat més, perquè les fotos de mapes i de panells d’història estaven molt mogudes, no tenia una càmera tant bona com la d’ara…

    • Roger Says:

      Està molt bé el Museu, m’hi passaré aquesta setmana aprofitant que tinc la Metrocard setmanal! Gràcies Maria!


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: