Direcció General de Recaptació

12 Juny 2009

Per fi he aprovat l’examen del carnet B1. He patit, i les meves  butxaques s’han vist escurades per l’escurabutxaques, mai millor dit, de la DGT.

Quan suspens l’examen pràctic del carnet B1 una vegada no has de fer cap pràctica obligatòria per tornar-te examinar. Quan  és la segona vegada has de fer cinc pràctiques. A partir de la tercera vuit i són obligatòries… I aquesta xifra es manté. I parlem de “concepte pràctiques”, un concepte no homogeni  ni simètric a totes les autoescoles (varia la durada i, per tant, el preu, en funció de l’autoescola). Perquè es penalitza la “mala sort”? I guanya alguna cosa la DGT en fer-te fer pràctiques obligatòries… No pagues uns drets d’examen i ells dimireixen si ets o no ets apte, sovint arbitràriament… Quin és el problema?  No estan portant a terme una política intrusiva i reguladora de la vida privada de les persones, molt antiliberal? Seré més perillós a la carretera després d’haver suspès 3 vegades? Si en principi sóc perillós, no em tornaran a tombar…?

La DGT no només escura les nostres butxaques en els permisos de conducció! En aquest sentit valdria la pena recordar també d’on recapta els diners aquest organisme autònom: d’una banda de les multes i sancions i de l’altre de les taxes… Segons la DGT aquests diners han d’anar destinats a millorar la seguretat viaria… Ara bé què entenen ells com a seguretat viària? Tenen un concepte certament molt limitat… Anuncis de Nadal, Setmana Sants i Vacances recordant una conducció segura per evitar accidents… Volen destinar tots els fons a enriquir unes empreses publicitàries en les quals els adjudicaran la creació de campanyes d’una forma no gaire transparent. Recordem que pel fet de no ser administració pública (sinó un organisme o agència autònoma), pot rebre inputs importants de l’exterior (empreses).

I per últim, la crisi els afecta. Menys taxes de matriculació, menys taxes d’examen i tot això havent de cobrir els costos fixes. La solució del Director, Pere Navarro: pujar les taxes (més d’un 20% de mitjana) i augmentar les sancions, enlloc de reduir despeses en les campanyes de sensibilització (o eliminar-les, ja que no podem contrastar l’efecte).

nuevas_tasas

En fi crec que l’Estat actualment el que fa és defensar els interessos dels lobbies lluny de l’interès general de la societat. Per fer això no cal que facin res…

Anuncis

2 Responses to “Direcció General de Recaptació”

  1. lidiapeleja Says:

    molt bé roger!!!!!

    hehehehehe

    doncs mira,jo ara ja fa més d’un any que me’l vaig treure i mira quin article vaig fer…

    http://lidiapeleja.wordpress.com/2007/04/16/al-capone-es-un-mindundi-al-seu-costat/

    au ,salut i visca la llibertat!!

  2. Roger Says:

    Si, si Lídia, ja el vaig llegir!
    Empatats eh, increïble (però per una cosa una mica indigna aquest empat!).
    En tot cas visca la llibertat, la DGT no ho és!


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: