ADIF i el temps…

28 Novembre 2008

L’entrada en servei de la LAV entre Barcelona i Madrid va suposar un greu problema per a l’Adminsitrador d’Infraestructures Ferroviàries (ADIF). i és que en aquest moment les incidències a la xarxa convencional no podien ser atribuides a les obres de la LAV.
Per aquest motiu ADIF ha buscat diversos “agents” a qui atribuir la responsabilitat per les incidències reiterades a la xarxa bàsica, l’últim: el temps!
El comodí del temps havia estat utilitzat a la línia de “velocitat alta” entre Barcelona i València, al seu pas pel Camp de Tarragona. i és que el tram de Salou Cambrils és tallat de forma sistemàtica quan plou… Ara però s’ha extrapolat l’excusa a la xarxa de Rodalies de Barcelona.
Avui la R1 porta des de les 13,30 amb la circulació restringida a una sola via entre Vilassar de Mar i Mataró. Avui per la línia del Maresme s’han pogut veure trens amb destinacions tant estrambòtiques com ara El Masnou o Vilassar de Mar. Més amunt de Vilassar la circulació s’havia restringit a quatre trens per hora i sentit (teòricament, ja que és evident que la capacitat d’una sola via admeti 8 trens l’hora en aquest tram). Per tant ha sigut un dia amb retards, trens amb simple i sense una destinació clara I, com ara diuen “parant més temps de l’habitual entre estacions” donant per fet que és normal la detenció entre estacions.
No ha sigut l’únic dia de la setmana en que la R1 ha “patit” les conseqüències de la pluja. De fet el dimarts per la tarda-nit va passar el mateix i la circulació no es va resestablir per complet fins dimecres al migdia.
Tant difícil és treure al descobert que només un 15% del que ADIF pressuposta per Foment a Catalunya s’executa? On va el 85% restant? Com pot anar bé la xarxa de Rodalies si el 15% que s’executa correspon majoritàriament a la LAV? Per què el Ministeri de Medi Ambient allarga deliberadament els Estudis d’Impacte Mediambiental que fan referència a infraestructures a Catalunya? Per què fins i tot els treballadors de Renfe-Operadora i ADIF s’han manifestat denunciant la manca d’inversions en ferrocarril convencional a Catalunya?

Mentre uns anem en via únic i estem a l’espera dels famosos 10.000 M€ promesos per la Chacón per ferrocaril, el govern espanyol anuncia una nova inversió sense precedents a la xarxa de Cercanías (de Madrid, és clar!)

Anuncis

2 Responses to “ADIF i el temps…”

  1. Xavier Says:

    El més fort de tot és que aquest govern ecologista, catalanista i d’esquerres no es planta davant Madrid. Hi hauria d’haver hagut una autèntica revolta contra RENFE.
    Al tren, i sobretot quan va en retard pots fer-hi relacions socials. Una vegada una francesa em va dir que al seu país per molt menys ja haguessin cremat algun comboi.

  2. Xavier Says:

    El més fort de tot és que aquest govern ecologista, catalanista i d’esquerres no es planta davant Madrid. Hi hauria d’haver hagut una autèntica revolta contra RENFE.
    Al tren, i sobretot quan va en retard pots fer-hi relacions socials. Una vegada una francesa em va dir que al seu país per molt menys ja haguessin cremat algun comboi.


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: