Inversions refregides del PSOE per a Rodalies i Regionals a Catalunya

3 febrer 2008


“Millorar la xarxa ferroviària de Catalunya és un altre dels eixos estratègics del govern, sobretot arran dels problemes que s’han registrat amb el servei de Rodalies Renfe i que han posat de manifest el dèficit que pateix Catalunya en aquest tipus d’infraestructures. En aquest sentit, el govern està estudiant diverses actuacions per posar al dia diverses línies del territori. El desdoblament de la línia Montcada-Vic, millorar i desdoblar (en el tram Arenys-Blanes) la línia del Maresme i renovar la línia Manresa-Lleida són algunes de les prioritats. D’altra banda, ja s’estan executant obres de nova construcció, com la línia Cornellà-Castelldefels i la línia orbital ferroviària que unirà Mataró, Granollers, Sabadell, Terrassa, Martorell, Vilafranca i Vilanova. I a tot això, evidentment, cal afegir-hi les obres del TGV.”

AVUI, pàgina 6 (POLÍTICA). Dj. 20 de setembre de 2007

Mentida rere mentida… aquesta és la política que aplica el PSOE respecte a Catalunya. I això, és clar, perdura també durant la campanya electoral a les eleccions espanyoles del 9 de Març.

Un cop prestentat un ambiciós pla d’inversions per el nucli de Rodalies de la Comunitat de Madrid, i sota la pressió dels mass media catalans, a la Carme Chacón no se l’hi acudeix res millor que agafar un pla d’inversions que ens el catalans sen’s ha refregat per davant tres vegades.

Aquestes inversions, no són noves! En el Pla d’Actuacions Urgents per a Rodalies (PAU), en el Pla Ferroviari pactat entre el Govern de la Generalitat i l’espanyol i en alguna altra ocasió (com ara l’arribada de Víctor Morlán a Barcelona o visita de la vicepresidenta espanyola al Baix Llobregat) aquestes “inversions” estaven acorades!

També n’hi havien per altres obbjectius a curt i mitjà termini: dotació de totes les unitats de Rodalies de servei d’informació automàtic a bord, desdoblament a hora punta de tots els combois de la R1, R2 i R4, creació d’un Metro Comarcal (substitució dels típics horaris per taules de freqüència com a Madrid), megafonia “robotitzada”, adjudicació de les obres per l’enllaç amb la T-SUD, inici de les obres de millora de l’Arc de Triomf, desviació de la R7 per Mollet, Civies a la R4, ERTMS als túnels… els usuaris hauríem d’haver vist aquestes inversions abans de finals de l’any passat. La realitat és però ben diferent. m’atreviria a dir que fins i tot Rodalies a empitjorat. I és que Fomento ha regalat als Catalans una bona tramesa de trens 440, de més de 30 anys, per prestar serveis a la R4, R7, R3, R2, R10 i MD que sobraven a nuclis com ara Madrid, València, Sevilla i, com no Cadis (el nucli més “mimat” per la ministra de Foment seguit de molt a prop per Madrid!

M’indigno de pensar que Rodalies Barcelona (i Catalunya en general) encara no té cap pla clar pel seu futur… de fet no té ni clar el model de gestió del servei. Bé, de fet fa molt de temps que s’ha encarregat un pla a una empresa (de Madrid) per millorar Rodalies Barcelona, que tothom encara estem esperant. Mentre Madrid té una inversió milionària en dos túnels nous i ZP promet una nova línia realment vertebradora (d’est a oest).

S’han comés errors des d’aquí a Catalunya per part de la Generalitat. De fet només ha planificat per les vies que eren de la seva titularitat. És ben cert però que s’ha comés un error molt més greu: riure totes les gràcies al binomi format per ADIF-FOMENT! Crec que aquest ha estat un dels grans errors dels germans Nadal, una administració no pot acceptar una ministra que cada cop rastreja el mateix pla per la cara dels 7 milions de catalans i mentre l’execució al 0% i els germans Nadal a sobre cantant Victòria.

Un altre aspecte deplorable del Govern català és l’aposta per projectes faraònics: Eix Transversal Ferroviari (ETF), línia Orbitral, L9… però bé com a mínim té unes directrius marcades.

Per tancar el meu primer article del bloc voldria destacar un aspecte:
A Catalunya l’obra pública de Foment consisteix en demores en la licitació per enganyar als catalans. És ben cert que es pressuposta un munt d’obra pública (i més amb ZP) però no se sap encara perquè tota es queda enganxada en els calaixos de Foment per l’estudi d’impacte ambiental o l’estudi informatiu de l’obra. Quan es tracte de licitar mirin a les hemeroteques la connexió amb la T-SUD, o el propi Metro-Delta (línia Cornellà-Castelldefels)… porten més demora que la que porten de per si els Rodalies i MD a Catalunya…

Voldria acbar però amb una reflexió de la il·lustríssima Ministra de Foment Magdalena Álvarez:
“Los técnicos me han dicho que Catalunya no necesita de momento ni un kilómetro más de vía. Basta en acondicionar las existentes…”

Resulta que Catalunya no però Madrid en necessita molts (obviant l’estructura radial que ja té). I que a més una companya de partit promet una cosa que segurament l’haurà d’adjudicar la pròpia ministra de Foment en la propera legislatura si guanya el PSOE…

Una mica de coherència PSC-PSOE si-us plau!

Anuncis

One Response to “Inversions refregides del PSOE per a Rodalies i Regionals a Catalunya”

  1. Anonymous Says:

    Em dic Andrés i ja era hora de que hi hagués un espai dedicat a aquest problema que patim a Catalunya. Felicito al creador i envio tot el meu odi al Govern i a la Maleni. Mala puta!!!! He sofert molt per la teva culpa, “doblá”!


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: